-
صفحه اول
-
بایگانی نوشتهها
بایگانی نوشتهها
ارزیابی نقاط قوت و ضعف به جای معیارهای یکسان، رویکردی بسیار موثر برای ارزیابی عملکرد 360 درجه است. این رویکرد به افراد کمک میکند تا پتانسیلهای خود را شناسایی کنند و سازمان را قادر میسازد تا از تواناییهای کارکنان به بهترین شکل ممکن استفاده کند.
مهارتهای مورد نیاز در یک سازمان بسیار گسترده و متنوع هستند و بسته به نوع سازمان، نقش فرد و سطح شغلی او، این مهارتها میتوانند متفاوت باشند. برخی سازمان های جهانی مهارت های لازم در یک سازمان را به دو دسته کلی مهارت های سخت و مهارت های نرم تقسیم بندی می کنند. با این حال و به طور کلی میتوان این مهارتها را که برای هر سازمانی لازم است در دسته بندی های مختلف به شرح زیر طبقهبندی کرد:
برای بسیاری از مدیران هنگام استخدام مهارت ها و تخصص هایی که افراد متقاضی همکاری دارند اهمیت دسته اول را دارد و هنگام مصاحبه و بررسی سوابق کاری فرد به این موارد بیش از بقیه توجه می کنند در حالی که پی بردن به شخصیت افراد در فرآیند استخدام و گزینش از سایر موارد مهم تر است. چرا که فضای کسب و کار هر سازمان بر اساس همین شخصیت های افراد سازمان رشد کرده و شکل می گیرد!