ابزار های مدیریت در یک سازمان به منظور کمک به مدیران و کارکنان در انجام وظایف و فعالیتهای مختلف سازمان طراحی شده است. این ابزارها میتوانند شامل فنون، نرمافزارها، سامانه ها، فرآیندهای استاندارد، الگوها، قالبها، سامانههای اطلاعاتی و ابزارهای دیگر باشند. استفاده از ابزارهای مدیریتی در یک سازمان، باعث بهبود کارایی و اثربخشی فعالیتها، افزایش بهرهوری، کاهش خطاها، مدیریت بهینه منابع و نیروی کار، ارتقای فرآیندهای کاری و بهبود ارتباطات داخلی و خارجی میشود. برخی از مهمترین ابزارهای مدیریتی در یک سازمان عبارتاند از:
سامانه های مدیریت محتوا (CMS)
سامانه های مدیریت پروژه و وظایف (Project Management Software)
سامانه های مدیریت روابط با مشتریان (Customer Relationship Management Systems)
سامانه های مدیریت منابع انسانی (Human Resources Management Systems)
سامانه های مدیریت فرآیندهای کاری (Business Process Management Systems)
برون سپاری واحد ارتباطات و رسانه یکی از راههای کاهش هزینههای سازمانی است. اما اینکه واحد ارتباطات و رسانه را برون سپاری کنیم یا داخلی نگه داریم، بستگی به شرایط و نیازهای سازمان دارد. برای تصمیمگیری در این زمینه، میتوانید به مزایا و معایب هر کدام اشاره کنید و با توجه به شرایط خود، تصمیم بگیرید.
روش مصاحبه، یکی از رایجترین روشهای استخدام و ارزیابی نیروی انسانی است. این روش برای بررسی مهارتها، شایستگیها، تجربیات و سایر ویژگیهای مرتبط با متقاضیان شغل استفاده میشود. روش مصاحبه در ارزیابی و استخدام نیروی انسانی دارای مزایا و نقاط قوتی است.
سلام جناب صادق فر شب شما بخیر بنده امروز در مصاحبه شغلی مربوط به صنعت بیمه تقریبا قبول شدم و به من گفتند که برنامه ام را اعلام کنم می خواستم از شما در این زمینه کمک بگیرم که برای نوشتن برنامه باید به چه مقولاتی پرداخته شود با تشکر
آنبوردینگ یا Onboarding به فرآیند ورود و یا شروع کار یک فرد جدید در یک سازمان یا سازمانی مشخص اطلاق میشود. این فرآیند شامل تسهیل و هماهنگ کردن فرد جدید با محیط کاری، فرآیندها و سیستمهای سازمانی است.
مدیریت و رهبری دو مفهوم متفاوت هستند، اگرچه در برخی موارد ترکیبی از این دو در نقش یک فرد وجود دارد. در ادامه، تفاوتهای اصلی بین مدیریت و رهبری را بررسی میکنیم:
شناسنامه شغل یک سند یا مدرک رسمی است که تعریف شغل در سازمان، جایگاه سازمانی و دیگر الزامات لازم برای یک شغل را بیان می کند. یک شناسنامه شغل می تواند شامل موارد زیر باشد:
تصمیمگیری بر مبنای شواهد یا تصمیمگیری مبتنی بر شواهد، رویکردی است که در آن تصمیمها و تصمیمگیریها بر اساس اطلاعات و شواهد موجود بررسی و اتخاذ میشوند.
تمام مطالب و مقاله های منتشر شده در این وبسایت توسط مهندس حسین صادق فر، با عنوان مشاور مدیریت تدوین شده است. برخی از این مقاله ها تجارب شخصی نویسنده، برخی ترجمه و برخی گردآوری شده از منابع مختلف هستند و همگی در راستای تشریح ابزارها و فنون مدیریت بوده و مطالعه آنها قطعا کمک مفیدی به مدیران سازمان ها خواهد کرد.